söndag 19 juli 2009

Hujeda mej va många sånger

I torsdags var jag, Jesper och Moa i Arvika folkets park, man kunde komma utklädd till någon Astrid Lindgren figur om man ville, där fanns det brandbilar, ambulanser, tipspromenad mm samt showen "hujeda mej....."
Felix blev lite ledsen när han fick stanna hemma hos pappa, men vi hade bestämt att göra något bara med de större.

Vi började med att köpa en lott där vinsten var en del av en målning som konstnären "Marja i Myrom" stod och målade under kvällen... en stor målning som sen skulle delas i 5 delar som skulle bli vinsterna, temat var just om Hujeda mej showen och om Astrid Lindgrens figurer.

Sen fortsatte vi med att se på och i brandbilar och ambulanser.





Sen gick vi tipspromenad, köpte lite godis inför showen.

Föreställningen var superbra, barnen tyckte det var kul, kommer showen till er stad... gå dit och se den.

När showen var slut kom konstnären upp på scenen med sin stora målning som Benjamin Wahlgren fick klippa isär, sen började utlottningen... första pris blev nr 127 och det var MITT nummer, åh vad glad jag blev :o)
Så förutom konstnärens namn har jag nu även alla i showens namn på också.

Nu ska den bara ramas in och vi ska finna en plats att hänga den på för den är ganska stor 1,5 m x 1,5 m

Mitt pris


En annan del av målningen

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där lät roligt!
Plankan ja, hihi, jag gillar den. Gjorde den idag och klarade tre minuter men tror jag hade fixat längre. Hur länge klarar du? har du fått den som tipsp av din sjukgymnast? Vad är den bra för?
Hoppas allt är väl med dig och familjen.
Stor kram från Ulrika.