tisdag 3 mars 2009

Varför är du så sur mamma?...

Så sa Jesper till mig nyss innan han åkte till badhuset och simskolan :o(

Moa hade feber igår och därför stannar vi hemma idag.

Håkan kommer direkt från jobbet och för att hinna så var väskan packad och Jesper skulle vara klädd och färdig när han kom hem... Jag började att säga till fem i fyra att snart måste han komma ner och klä på sig... sen var jag upp och sa att nu får du gå ner och klä på dig, ropade flera gånger till och sen blev jag arg och ropade att kommer du inte ner och klär dig nu så får du vara hemma... hade fått tjata som jag INTE tycker om och då blir jag sur....
Jesper kommer ner för trappen och frågar - Varför är du så sur mamma, man blir ju ledsen :o(

Usch vad dåligt samvete jag fick då, vi kramades och jag förklarade att jag blir sur när han inte lyssnar... men jag frågade om han lovade att försöka lyssna bättre så skulle jag försöka att inte bli sur när jag får tjata, så det har vi kramats på nu :o)

2 kommentarer:

Marica sa...

Awww, vem hade inte fått dåligt samvete av den kommentaren? Jag blir också sur när jag måste tjata. Känner igen scenariot även om jag inte har någon 7-åring här hemma. ;o)

Anonym sa...

Kramar hjälper för det mesta. :)
Att tjata är så trist.
Tack för dina tankar idag, du är go.
Godnatt och sov gott.
kramar från Ulrika.