tisdag 10 februari 2009

Ett hem i kaos....

Slipdamm, målarfärg och ett hem som ser ut som kaos är vad vi har här hemma nu....

Avdelningen mellan kök och hall är klar men ska målas, en vägg är spacklad och slipad, de flesta skåp är målade, mycket är gjort men MYCKET är kvar....

spackla och slipa färdigt, måla färdigt det som ska målas, ta ner gamla kaklet och sätta upp nytt, tapetsera, sätta upp bröstpanel, byta golv och alla lister.... Sen måste hallen också tapetseras, LÄNGTAR tills det är klart :o)

Samtidigt så blir jag så frustrerad... pga min rygg/benvärk så kan/orkar jag inte hjälpa till som jag brukar, hade jag varit frisk hade jag fixat och gjort allt jag kan, nu får Håkan göra det mesta av jobbet, älskar dig vännen! Du jobbar på och klagar inte på att jag inte orkar/kan som vanligt.

Jag jobbar nu 50% av min tjänst, går ganska bra. Ska till Ortopeden imorgon, är lite nervös... vet inte varför, men eftersom jag har blivit bättre än sen remissen skickades så kanske de bara säger - du behöver inte vara här, vi gör inget...
Men jag vet ju att det går upp och ner, hade ju jätteont i sommras blev bättre under hösten för att sen i nov, dec börja få mer och mer ont igen, så jag är så rädd att det kommer tillbaka trots att det är på bättringsväg nu.

Sen har jag så svårt att gå till doktorn och sitta och tala om vad ont jag har.
Kommer ihåg en gång för 12-13 år sen när jag var så sjuk och hade hosta och ont så jag knappt kunde andas, då fick jag lov att gå till dr och jag fick göra en lungröntgen, på väg tillbaka fr röntgen till dr gick jag och önskade...hoppas det visar något, hoppas det visar något (Hur dum får man vara :o)) Men jag var så rädd att jag hade gått till dr i onödan... men det hade jag inte eftersom jag då hade lunginflammation :o(
Nu hoppas jag verkligen inte att det ska vara något fel på min rygg, men är det det så vill jag veta.

Har tagit några bilder på köket innan vi startade renoveringen och under tiden, men har inte bestämt om jag visar nu eller om jag gör det när det är klart... med före och efter bilder :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det gått bra hos ortopeden! Jag brukar också hoppas på att dom hittar nått när jag är hos läkaren, dels för att då är man inte inbillningssjuk och dels för att man kan bota det som är fel!

Vad ni är duktiga och rustar! Hur hinner ni med 3 barn?

Trevlig helg!