torsdag 13 november 2008

Hälsokompaniet, Selma Spa och sjuk son

Den här veckan har varit händelserik, på måndag jobbade jag 7-16, men på gruppträffen 14-16 hade vi fått två prova-på timmar på Hälsokompaniet Det var jättekul och känner att jag gärna skulle börja.... MEN tiden vi har känns så dyrbar, jobbar ju 1-2 kvällar i veckan, ibland jobbar Håkan över, simskola med barnen, min matlagningskurs och sen tränar H ofta vid 2 tillfällen. Tänk om man hade möjlighet att gå direkt efter jobbet när man slutar kl 13,30 men då måste jag ju stressa iväg och hämta barn på dagis...

På tisdag hade vi en härlig dag på Selma Spa i Sunne, vi har fått denna dag av Arvika Kommun, vi var tre st som åkte denna gång från mitt jobb och de resterande av gruppen åker vid två andra tillfällen. Vi gick på på några olika pass, badade både inne och ute, bubblade både inne och ute, fikade på fm, åt en härlig lunch buffé, solade, var ute och gick, fikade på em och bara slappade i olika vilostolar som fanns av olika slag :o) Vi åkte vid 7 på morgonen och var hemma ca halv sju på kvällen.

På måndag kväll blev Felix förkyld med snuva, hosta, feber och variga ögon så Håkan var hemma med honom på tisdag, igår var jag ledig och då fick han jätteont i örat så idag har han varit till doktorn, det var lite rött i båda öronen men vi ska prova med nässpray i några dagar till men blir det inte bättre ska han tillbaka.

I kväll ska jag på matlagningskurs igen, det ska bli så kul, men först ska jag in på Kappahl som har vip-kväll med 30% på hela köpet :o)

Nu är Felix vaken efter läkarbesöket så nu ska vi leta efter hans klistermärksbok där han ska sätta sitt Bamse märke som han fick av doktorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken busy vecka du haft! Jag skulle också gärna få lite tid till träning, gärna nån grupp m aerobic eller nått, men det är svårt när man jobbar skift, det är inte ofta man är hemma på kvällarna, eller så är D borta och man måste ha barnvakt, och våra barnvaktstimmar är vikta till när vi måste jobba.
Ja, du vet hur det är!
Nej, Daniel läser inte bloggen nå mer. Jag fick så mkt skit av min familj om vad som stod där och han vill inte hamna i "mitten" av nått, därför läser han inte. Men han vet ju ändå vad som händer i familjen!
Kram