lördag 8 november 2008

Thaimatlagnings kurs

I torsdags var jag och Ulrika på vår första Thai matlagningskurs och det var jättekul, vi fick göra: Kycklinggryta med rödcurry, Yam wun sen (Glasnudlar med fläskfärs och räkor) och jasminris till det.
Om vi ville fick vi äta där annars skulle man ha matlådor med sig och det hade jag, för jag och Håkan (och barnen) ska smaska Thaimat varje fredag framöver :o) Det var inte lite mat varje person fick laga heller, allt utom riset räckte gott till hela familjen.

Kycklinggrytan var kanongod, nudlarna var goda men lite för start för min smak och ändå gillar jag det men Håkan tyckte bägge var lika goda fast nudlarna var väl ingen bra barnmat riktigt.

2 kommentarer:

Lady Di sa...

Recept efterfrågas... ;-)

L sa...

thaimatlagningskurs??? gud det skulle jag vilja gå oxå.. älskar ju verkligen thaimat! finns det nå godare....?? Njut av kursen. //L