lördag 18 oktober 2008

Gårdagkvällen...

I går kväll hade vi som sagt barnvakt, jag slutade att jobba kl 16, Håkan hade varit ledig med barnen och de hade varit ute och lekt, bakat chokladbollar mm.
Under tiden jag duschade och gjorde mig iordning så skjutsade Håkan barnen till barnvakterna, ett kompispar som har barn i ungefär samma ålder som våra.

Halv sex åkte vi till resturangen och beställde in ris och kyckling, vi gick på vårt favoritställe, en thai restaurang. Vi åt och njöt och njöt och åt :o) vi blev så mätta men unnade oss ändå att beställa in glass och kaffe till efterrätt.

Halv åtta började bion men då var vi så mätta att det absolut inte fick plats några obligatoriska pop corn, filmen "Rallybrudar" var sådär (en 3:a som Aftonbladet hade gett var nog ganska rättvist) men det var så roligt att se den eftersom den till viss del är inspelad i och handlar om Torsby där jag och Håkan kommer ifrån, kände igen mig i vissa scener.

Vi var tillbaka hos barnvakterna strax efter halv 10 och vi var väl hemma tillbaka 22,15, Jesper och Moa somnade direkt de borstat tänderna och kommit i pyjamasen, Felix somnade redan hos barnvakten.

Det var så härligt att vi fick tillfälle att fira denna kväll, TACK Ulrika och Niklas. Vi har inte våra släktingar så nära så det är värdefullt med kompisar som man kan hjälpas åt med barenen med, de kan passa våra barn ibland och vi kan passa deras.

Tänkte sätta in några bilder från veckan som gått...

Felix åker kana
Felix och Moa
Så här trött blir man efter en dag på dagis, Felix sover nästan aldrig middag men den här dagen slocknade han mitt i leken på golvet :o)
MOA
JESPER
FELIX har krattat löv
Håkan och Jesper tar ner studsmattan
Moa och Felix gungar
Ett nytt kort från en bil-O tävling, Pär och Håkan

1 kommentar:

Anonym sa...

fina bilder! =)