onsdag 22 oktober 2008

Trögt att blogga...

Just nu känns det trögt att blogga, vet inte vad jag ska skriva...

Vi bytte alla innerdörrar utom vardagsrumsdörren som är en dubbeldörr i sommar, vi tänkte prova att måla den först och se om det blir bra. Nu har vi äntligen börjat med den, Håkan slipade under helgen och igår och idag har jag grundmålat, det är kul att måla men sen får vi hoppas att det blir bra resultat också :o)

Vissa nätter när Felix sover oroligt eller är vaken ligger jag och funderar på olika projekt i huset, det är så mycket jag/vi vill göra men allt kostar verkligen pengar och tid.
Just nu skulle jag vilja göra iordning i köket, vi ska helrenovera det inom x antal år, men nu vill jag i alla fall tapetsera, kanske sätta bröstpanel, måla luckor, sätta liten avgränsning till hallen mm Skulle jättegärna byta golv också, men det får väl säkert bli när vi helrenoverar, men det är en VIT plast?matta och den är både ful och full i fläckar och varenda liten smula syns på den.

Det vi också planerar för är att dela av övervåningen, just nu är det ett helt stort rum som är öppen i nock på halva delen och på andra halvan är det ett sovloft längst upp,det är jättefint och stort och just nu har Jesper och Moa detta tillsammans men tiden går och snart så vill de nog ha ett varsitt rum.

Sen vill vi ju ha en dusch också, just nu har vi bara ett badkar..... Hmmm jag får nog kontakta Bygglov, Äntligen hemma eller någon annan som kan komma och hjälpa oss :o)

När jag fick ont i ryggen i sommar så fick jag fylla i en skadeanmälan eftersom det skedde på jobbet, efter ett tag fick jag ett brev om att jag skulle fylla i en blankett, skicka in alla kvitton, sjukintyg mm till ett färsäkringsbolag som kommunen har, gjorde detta och idag fick jag ett brev om att de inte kan kolla mitt "fall" förrän försäkringskassan har godkänt det som arbetskada.
Ringde dit men de kollar aldrig någon som inte är sjukskriven minst ett år eller har fått minskad arbetsförmåga... Så varför har jag tvingats skriva och skicka in papper hit och dit, jag kunde få skicka in en ansökan om att de ska prova det ändå... men vad spelar det för roll? Jag trodde det gällde ersättning för förlorad arbetsinkomst, kostnad för sjukvård osv, men hon på försäkringskassan pratade om livränta eller vad det var...?
Hade jag skadat mig på fritiden hade jag fått ersättning från min gruppförsäkring....

Nej usch vad jag svammlar vet inte om ni fattar något av vad jag skriver, jag skrev visst i rubriken att det gick trögt att blogga, men nu slutar jag ju aldrig skriva, det blir bara så rörigt eftersom jag inte formulerar mig så bra.

Nu när det är tyst och lugnt i huset borde jag gå in och baka något, eftersom Moa fyller 5 år på måndag så har jag lovat både muffins och tårta, hon vill även att vi bakar bullar men det hinner jag nog inte, jobbar nu torsdag, fredag och lördag och på söndag kommer farfar och ev en farbror och "faster" hit.

Ett kompispar (killen är tremänning med H) fick idag en liten bebistjej som nog skulle heta Signe, skönt att det är över och det har gått bra, bebisen hade lite svårt att andas först men eftersom hon kom med kejsarsnitt så kanske det kan bli så? Men hon mådde bra nu när vi pratade med bebisens faster. GRATTIS Patrick och Liss-Mona, nu kommer vi snart och hälsar på igen :o)

Nu ska jag se färdigt på Bonde söker fru.

Inga kommentarer: