onsdag 29 oktober 2008

Huvudvärk på barn...?

Vi har varit väldigt förskonade för huvudvärk på våra barn, vet aldrig de haft ont i huvudet föresten....
I går vid 12,30-tiden kom Moa och grät för hon hade ont i huvudet, hon fick alvedon för värken för vi skulle åka till logopeden strax efter, värken släppte och hon var pigg och glad igen.
Men starx före 18 i går började hon gråta igen och det gjorde jätteont i huvudet, hon kändes varm efter en halvtimme/timme fick hon alvedon som inte hjälpte ett dugg. Hon låg och skrek i soffan -Jag har så ont i huvudet, jag blev lite orolig men satt med henne i famnen och försökte lugna henne och få henne att andas lite lugnare, när klockan var runt halv åtta kräktes hon lite lite.....
Jag som hatar spysjukan blev ju genast rädd, men hon spydde så lite och efter en stund så lättade huvudvärken lite och hon somnade så jag tror hon spydde för att det gjorde så ont.
Hon har sovit hela natten och nu är huvudvärken helt borta fast hon har lite feber kvar....Vad var detta för något?

Usch för att se sin lilla piga ha så ont :o( Det vill jag inte att hon får igen.

2 kommentarer:

Lady Di sa...

Kan små barn få migrän? För har man riktig hemsk migrän kan man må både illa och spy...

Anonym sa...

Tack för din kommentar i min blogg. Blev så glad för den. :)
Hoppas Moa slipper huvudvärken i fortsättningen. Det finns inget värre än när ens små har ont och är ledsna.
Sköt om dig och ha en fin dag.
Kram från Ulrika.