lördag 4 oktober 2008

Händelserik dag...

Idag när Håkan skulle åka på tävling i Uppland så bestämde jag mig för att följa med till Karlstad och handla lite med barnen och ta tåget hem, de har tjatat så länge om att de vill åka tåg.
Vi kom fram strax före tio, gick och gjorde våra viktigaste ärenden och det enda barnen ville var att åka hem för de ville ju åka tåg :o) Vi var där ca 1,5 timme innan vi gick till stationen.... då var tåget en timme försenat, inte lätt att fördriva tiden med tre rastlösa barn som bara väntar på att få gå ombord. När vi kom tillbaka till Arvika gick vi en lite liten stund på höstmarknaden (mârten) som är i stan idag, sen gick vi förbi mc donalds för de har ju böcker i Happy meal nu så då måste man ju passa på.
Nu är vi hemma och jag känner mig helt slut, Felix har sovit så oroligt inatt och sen vaknade han runt 5 som vanligt, får se om jag orkar vara vaken ikväll eller om jag somnar samtidigt som barnen, när Håkan inte är hemma finns det ju ingen som kan väcka mig om jag råkar göra det.
Barnen är så nöjda och glada att de åkt tåg idag, fått besöka mc donalds och fått böcker... då är mamman glad och nöjd också, trots att hon känner sig helt slut :o)

Inga kommentarer: